سنگ مرمریت بی موج | خرید سنگ مرمریت بی موج | قیمت سنگ مرمریت بی موج | مشخصات سنگ مرمریت بی موج

سنگ مرمریت را می‌توان یکی از انواع پرکاربرد سنگ‌های ساختمانی دانست. این سنگ که در معادن مختلف کشور استخراج می‌شود، انواع متعددی داشته و بر اساس معیارهای بسیاری همچون رنگ، بافت و … قابل دسته‌بندی است. اما یکی از تقسیم بندی‌های بسیار مهم و کاربردی سنگ مرمریت ، انواع بی موج و موج دار آن است. این سنگ‌ها از نظر کیفیت تفاوت چندانی ندارند، اما ویژگی‌های ظاهری و هزینه‌ی فرآوری باعث می‌شود قیمت سنگ مرمریت بی موج نسبت به نوع موج دار آن به صرفه‌تر باشد.

ویژگی ها و کاربرد ها

سنگ های مرمریت بی موج عموماً خصوصیات یکسانی داشته و از نظر کاربرد نیز شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. این سنگ‌ها معمولاً در فضاهای داخلی ساختمان‌ها و به عنوان کفپوش، سنگ دیوار، سنگ پله و سنگ دیواره‌های راه پله و کف و دیوار پارکینگ به کار می‌روند.

اما ویژگی‌های هر سنگ مرمریت به تناسب معدنی که از آن استخراج شده است متفاوت است. به همین دلیل گاهی ممکن است نوع خاصی از این سنگ به دلیل جذب آب بالا، پایین بودن مقاومت فشاری یا مواردی از این دست به عنوان سنگ کف استفاده نشود.

قیمت سنگ مرمریت بی موج بیشتر است یا موج دار؟

همان‌طور که گفتیم بین این دو نوع سنگ تفاوت چندانی از نظر کیفیت وجود ندارد. در واقع این موج دار یا بی موج بودن سنگ نیست که تعیین می‌کند یک سنگ چه خصوصیات و چه کاربردهایی دارد. بلکه وجود یا عدم وجود موج در سنگ تنها به روش و جهت برش آن مربوط می‌شود.

سنگ‌های مرمریت گاهاً در بافت خود دارای رگه‌هایی هستند که به آن‌ها زیبایی خاصی می‌بخشد. برخی اوقات سنگ‌بری‌ها و کارخانه‌های فرآوری سنگ ساختمانی کوپ‌های مرمریت را در جهتی می‌برند که در ساختار آن‌ها موج‌هایی ایجاد شود و گاهی نیز این برش در جهت موازی با رگه‌ها انجام می‌شود. اغلب به دلیل آن‌که برش سنگ به صورت موج دار هزینه‌ی بیشتری دارد و علت آن پرتی بیشتر سنگ است، می‌توان گفت خرید همان سنگ مرمریت با همان کیفیت یکسان، به صورت بی موج از نظر اقتصادی بسیار به صرفه‌تر است.

خرید سنگ مرمریت بی موج با بهترین قیمت

برای خرید سنگ می‌توانید از روش‌های مختلفی اقدام کنید. البته این روزها اغلب افراد تنها به سراغ روش خرید اینترنتی می‌روند. چرا که در این روش شما می‌توانید از هر کجای کشور سنگ مورد علاقه‌تان را در یک فروشگاه خاص پیدا کرده و آن را سفارش داده و در زمانی کم تحویل بگیرید.

قیمت این سنگ همچنین به معدن و نوع سنگ آن نیز وابسته است. در خرید سنگ مرمریت شما انتخاب‌های زیادی دارید که یکی از معروف‌ترین آن‌ها سنگ مرمریت آباده بی موج است که با زمینه‌ی کرم و رگه‌های سفید و تیره زیبایی خاصی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه