خرید مرمریت جوشقان | قیمت مرمریت جوشقان | مشخصات مرمریت جوشقان

مرمریت جوشقان از انواع بسیار قدیمی سنگ‌های مرمریت در کشورمان است. قدمت این سنگ را می‌توان از نام دیگری که بر آن گذاشته می‌شود حدس زد. این سنگ با عنوان مرمریت شهیاد نیز شناخته می‌شود، چرا که از آن در ساخت برج آزادی استفاده شده است. قیمت سنگ مرمریت جوشقان با توجه به ویژگی‌های مثبت بسیاری که دارد از بسیاری از انواع مرمریت بالاتر است. در ادامه ویژگی‌های این سنگ را از نظر می‌گذرانیم.

ویژگی های موثر بر قیمت سنگ مرمریت جوشقان

سنگ مرمریت جوشقان از نظر زیبایی یکی از بهترین سنگ‌های مرمریت است. این سنگ زمینه‌ای روشن و نزدیک به سفید دارد. در بافت این سنگ بسته به سورت بندی آن ناخالصی‌هایی نیز دیده می‌شود. هر چه میزان این ناخالصی‌ها کمتر باشد سنگ در سورت بالاتری (سوپر) قرار گرفته و قیمت آن نیز بیشتر می‌شود. بر روی نمونه‌های درجه سوپر این سنگ خال‌هایی با رنگ نوک مدادی دیده می‌شود. حال آن‌که درجه‌های پایین‌تر آن رگه‌هایی با رنگ‌های صورتی و گل‌بهی دارند.

قیمت سنگ مرمریت جوشقان همچنین به ابعاد آن وابسته است. این سنگ که در استان اصفهان و در شهرستان میمه استخراج می‌شود و در ابعاد مختلفی به ویژه‌ 40 طولی فرآوری شده و در بازار به فروش می‌رسد. هر چه ابعاد این سنگ بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

این سنگ جذب آب بالایی دارد و به همین دلیل برای استفاده به عنوان سنگ نما و دیگر کاربردهای خارجی مناسب نیست.

خرید انواع سنگ مرمریت جوشقان

کاربرد ها و ویژگی های مهم

مرمریت جوشقان غالباً برای به کار رفتن در فضاهای داخلی مناسب است. از این سنگ برای کاربردهای زیر استفاده می‌شود:

  1. دیوار راه پله
  2. دیوار پارکینگ
  3. نمای داخلی دیوارها

به دلیل ساختار و ویژگی‌های این سنگ توصیه می‌شود از آن در مناطق سردسیری و مرطوب استفاده نشود. چرا که وجود تخلخل زیاد در این سنگ سبب جذب آب بالا و به طبع بالا رفتن سرعت پوسیدگی در شرایط مرطوب می‌شود. همچنین در مناطق بسیار سرد امکان ترک خوردن این سنگ نیز وجود دارد.

خرید سنگ مرمریت جوشقان با قیمت مناسب

برای خرید سنگ مرمریت جوشقان ابتدا بهتر است از مناسب بودن این سنگ برای کاربرد مورد نظرتان مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید از متخصصین این امر راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده و یا از مشاوره‌ی رایگان کارشناسان سایت بهره‌مند شوید.

همان طور که می دانید محاسبه قیمت سنگ مرمریت  بر اساس ویژگی‌های آن انجام می‌شود. لذا هر چه سنگی با سطحی صیقلی‌تر، کیفیت فرآوری بیشتر، ضخامت بالاتر و بافتی یکنواخت‌تر بخواهید باید بودجه‌ی بیشتری برای آن در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه