قیمت سنگ مرمریت پارادایس | خرید سنگ مرمریت پارادایس | مشحصات سنگ مرمریت پارادایس

مرمریت از انواع سنگ‌های ساختمانی‌ست که کاربردهای فراوانی داشته و بیش از همه به عنوان یک سنگ کف یا دیوار یا سنگ پله در فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ های مرمریت انواع مختلفی دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها مرمریت پارادایس است. در ادامه قصد داریم ویژگی‌ها و قیمت سنگ مرمریت پارادایس را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مهمی را در خصوص آن مرور کنیم.

قیمت سنگ مرمریت پارادایس

خصیصه‌ای که در نگاه اول در بررسی یک سنگ ساختمان نظر بیننده را جلب می‌کند رنگ آن است. مرمریت پارادایس رنگی روشن داشته و رنگ آن در طیف کرم تا بژ متغیر است. البته همچون دیگر انواع سنگ در بافت خود رگه‌ها و گاهی فسیل‌هایی دارد که در رنگ‌های خاکستری و روشن دیده می‌شوند. تاثیرگذاری رنگ و بافت این سنگ نظیر همه‌ی سنگ‌های ساختمانی‌ست و هر چه سنگ کمتر یکدست باشد و رگه‌های بیشتری داشته باشد در سورت‌بندی پایین‌تری قرار می‌گیرد و قیمت آن کمتر خواهد بود.

قیمت سنگ مرمریت پارادایس همچنین به ابعاد آن وابسته است. این سنگ در ابعاد مختلف کوچک و بزرگ فرآوری می‌شود که یکی از رایج‌ترین اندازه‌های آن در ابعاد 40×35 است. در حالت کلی هر چه ابعاد سنگ بیشتر باشد به دلیل هزینه‌ی فرآوری و پرتی بیشتر، قیمت آن نیز بالاتر می‌رود.

خرید انواع سنگ مرمریت پارادایس

ویژگی های مرمریت پارادایس

برای به کار بردن سنگ در نقاط مختلف ساختمان، سنگ نیازمند داشتن ویژگی‌هایی خاص است. برای مثال اگر بخواهیم سنگی را به عنوان سنگ کف استفاده کنیم باید مقاومت فشاری بالاتری داشته باشد. به همین دلیل اگر قرار باشد یک سنگ یکسان در دو نقطه‌ی مختلف استفاده شود باید فرآیند فرآوری متفاوتی را پشت سر بگذارد.

استفاده از رزین برای پر کردن تخلخل‌ها برای افزایش مقاومت و استحکام، زیبایی و میزان بیشتر صیقلی شدن یکی از نمونه عملیات‌هایی‌ست که در صورت پیاده شدن بر روی سنگ قیمت آن را افزایش می‌دهد.

همچنین در کاربردهای مختلف، سنگ‌ها ضخامت‌های یکسانی ندارند. این اختلاف ضخامت خود دلیلی برای اختلاف قیمت سنگ مرمریت است.

اما این سنگ چه کاربردهایی دارد؟

سنگ مرمریت پارادایس همچون دیگر انواع مرمریت انتخابی مناسب برای استفاده در فضای داخلی به عنوان کفپوش و یا سنگ دیوار است. البته یکی از مشکلاتی که گاهی در استفاده از سنگ مرمریت به عنوان کفپوش ممکن است با آن مواجه شویم، مقاومت فشاری کمتر آن‌ها نسبت به سنگ‌های دیگر است.

همان‌طور که گفتیم راه‌حل‌هایی همچون فرآوری متفاوت و یا ضخامت بیشتر برای این مورد وجود دارد. اما در مجموع مرمریت پارادایس مقاومت فشاری و سایشی بیشتری نسبت به اغلب مرمریت‌ها دارد و این یکی از مزیت‌های مهم آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه