سنگ گرانیت

مرتب سازی بر اساس :
فقط موجود ها:

نمایش 1–12 از 16 نتیجه

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت به عنوان یکی از سنگ های آذرین درونی شناخته می شود. ساختار این سنگ شامل دانه هایی در اندازه های مختلف است. این سنگ از عناصر متعددی همچون فلدسپات، برخی از کانی ها و مواد معدنی دیگری تشکیل می شود. در حقیقت دلیل تنوع رنگ در نمونه های مختلف این سنگ، غالب بودن هر یک از این عناصر در ساختار آن است.

سنگ گرانیت در طبیعت به رنگ هایی نظیر خاکستری، طوسی، صورتی، مشکی، سفید … یافت می شود. مقاومت زیاد، استحکام، تراکم و … برخی از مهم ترین ویژگی های این سنگ هستند. در این مقاله بررسی جامعی در خصوص ویژگی های انواع سنگ گرانیت آن ارائه می دهیم.

ساختار شیمیایی و نحوه ی تشکیل سنگ گرانیت

سنگ گرانیت ترکیبات و مواد مختلفی را در ساختار خود دارد. هر یک از این مواد باعث ایجاد ویژگی خاصی در سنگ های گرانیتی می شوند. در بافت این سنگ کانی هایی از قبیل کوارتز و فلدسپات یافت می شوند. البته کانی های دیگری هم چون میکا و آمفیبول نیز به مقدار کم تری در ایجاد آن نقش دارند.

تفاوت در میزان وجود این کانی ها در بافت سنگ تنوع رنگی گرانیت را به همراه دارد. برای مثال یکی از خصیصه های مهم سنگ گرانیتی وجود دانه های ریز و درشت در بافت آن است. جالب است بدانید که دانه های سفید شکل گرفته در ساختار سنگ، نشان از وجود کانی میکا در بافت آن دارند.

از دیگر عناصر موجود در ساختار گرانیت می توان به آلومینیوم و سیلیس اشاره کرد. در واقع بخش قابل توجهی از گرانیت از این مواد تشکیل می شود. در کنار این عناصر آهن، تیتان، کلسیم، منیزیم و … دیگر مواد معدنی موجود در این سنگ هستند. گرانیت ها با توجه به تفاوت در میزان کانی هایشان با نام های مختلفی نام گذاری می شوند که در زیر برخی از آن ها را معرفی می کنیم.

  • گرانیت گرانوفیر
  • گرانیت آپلیت
  • گرانیت پگماتیتی

سنگ گرانیت | سنگ گرانیت چیست | ساختار شیمیایی گرانیت | نحوه ی تشکیل سنگ گرانیت انواع سنگ گرانیت

همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم. تفاوت در عناصر موجود در گرانیت و غلبه ی هر یک از این عناصر می تواند خصیصه های ظاهری و ساختاری متفاوتی را رقم بزند. این مسئله تنوع بسیار زیادی را در گرانیت ها به وجود آورده است.

لذا اگر تصمیم به خرید سنگ گرانیت دارید، بهتر است ابتدا انواع سنگ گرانیت را بشناسید. آگاهی از ویژگی های هر یک از نمونه ها به شما در انتخاب دقیق و بهتر سنگ ساختمانی کمک خواهد کرد. در ادامه از جهات مختلفی انواع سنگ گرانیت را معرفی خواهیم کرد.

معدن سنگ گرانیت

در اغلب استان های کشورمان شاهد حضور شمار زیادی از معادن گرانیت هستیم. لذا در کنار تفاوت ساختاری گرانیت ها، تفاوت در معدن آن ها نیز خود باعث ایجاد اختلاف هایی در طرح، رنگ و آنالیز آن ها می شود. چرا که هر منطقه ای از نظر آب و هوایی و دیگر شرایط محیطی موجود می تواند بر فرآیند شکل گیری سنگ ها تاثیرات مثبت یا منفی داشته باشد.

از جمله استان هایی که معدن گرانیت در آن ها یافت می شود، می توان به گیلان، خراسان، یزد، زنجان و … اشاره کرد. به این ترتیب یکی از انواع دسته بندی های سنگ گرانیت در بازار، دسته بندی بر اساس استان، شهرستان یا شهر محل استخراج آن است. برای مثال  سنگ گرانیت مشکی ای که از شهر نطنز استخراج می شود، یکی از این نوع سنگ های است که عرضه می شود.

به دلیل اهمیت این موضوع در ادامه مهم ترین گرانیت های موجود در بازار را معرفی خواهیم کرد. هم چنین برخی از ویژگی ها مهم این گرانیت ها را مرور می کنیم تا در صورت تمایل به خرید آشنایی بیشتری با آن ها داشته باشید.

گرانیت سبز بیرجند

این سنگ با نام گرانیت جنگلی بیرجند نیز شناخته می شود. همان طور که از نام آن می توان حدس زد تمی سبز دارد. در بافت این سنگ رگه هایی به رنگ زرد و گاهی لیمویی دیده می شوند. این سنگ کاربردهای متعددی داشته و به دلیل جذب آب بسیار پایین در بخش های مختلف ساختمان قابل نصب است.

ویژگی های گرانیت سبز بیرجند

  • استحکام بالا
  • مقاومت فشاری زیباد
  • جرم حجمی زیاد
  • مقاومت سایشی بالا

البته گفتنی ست که گرانیت جنگلی تنها نوع گرانیت بیرجند نیست. بلکه نمونه های دیگری از این سنگ نیز در این شهر استخراج می شوند. از میان آن ها می توان به گرانیت آبرنگی، اسپایدری، دانه اناری، درباری و کاهویی اشاره کرد.

گرانیت قرمز یزد

گرانیت قرمز یزد سنگی با زمینه ی قرمز تیره و روشن است. این سنگ در بازار با عناوین گرانیت قرمز گوجه ای و سماقی نیز شناخته می شود. این گرانیت از معادن منطقه ی قلعه خرگوشی در استان یزد استخراج می شود. این سنگ را می توان از جمله گرانیت های با کیفیت بالا دانست که در سطح خود دانه های قهوه ای و سفید و سیاه دارد.

ویژگی های گرانیت قرمز یزد

  1. تخلخل کم
  2. جذب آب پایین
  3. مقاومت فشاری متوسط
  4. مقاومت سایشی بالا
  5. وزن مخصوص زیاد

انواع سنگ گرانیت | سنگ گرانیت

گرانیت نهبندان

این سنگ از جهاتی تشابه زیادی به مورد قبل دارد. در حقیقت در این سنگ نیز شاهد مقاومت بالا، جذب آب کم، یکنواختی سطح و … هستیم. سنگ های مختلف کاربردهای خاصی دارند و سنگ نهبندان بیشتر گزینه ای مناسب برای استفاده در ادارات و محیط های صنعتی ست. در یک جمع بندی در خصوص این سنگ به لیست زیر می رسیم:

ویژگی های گرانیت نهبندان

  1. مقاومت بالا
  2. جذب آب کم
  3. یکنواختی سطح
  4. کاربرد به عنوان سنگ پله و …

گرانیت مروارید مشهد

مشهد نیز یکی از شهرهایی ست که گرانیت های با کیفیت و زیبایی از معادن آن استخراج می شوند. گرانیت فیروزه مشهد یکی از این سنگ هاست. اما مهم تر از این سنگ می توان به گرانیت مروارید مشهد اشاره کرد. این گرانیت گل پنبه ای تمی خاکستری داشته و در بافت آن دانه بندی های ریزی در رنگ های تیره و روشن دیده می شوند.

گرانیت مروارید مشهد از نظر کیفی در سطح متوسط (روبه پایین) بوده و همین موضوع باعث شده است قیمت آن برای بسیاری از کاربردها مقرون به صرفه باشد.

ویژگی های گرانیت مشهد

  1. جذب آب بالا
  2. مقاومت فشاری و سایشی متوسط

گرانیت خرم دره

خرمدره نیز از شهرهایی ست که گرانیت های متنوعی در معادن آن یافت می شوند. گرانیت های خرمدره در رنگ های شکلاتی، طلایی و صدفی استخراج شده و پس از فرآوری در بازار عرضه می شوند. این سنگ ها هر یک ویژگی های خاص خود را دارند. در برخی از نمونه های این سنگ ها خلل و فرج بیش از دیگر نمونه ها دیده می شود. در چنین مواردی در مراحل فرآوری آن ها از رزین استفاده شده و این تخلخل ها از بین می روند.

ویژگی های گرانیت خرم دره

  1. جذب آب پایین
  2. استحکام بالا
  3. یکنواختی ظاهر سنگ

گرانیت بروجرد

گرانیت بروجرد تمی سفید دارد. این گرانیت را با نام گرانیت جوکار نیز می شناسند. این سنگ هم چون دیگر گرانیت ها در فضای داخلی و هم چنین خارجی چرکاربرد بوده و به عنوان سنگفرش و … از آن استفاده می شود. سنگفرش گرانیت بروجرد عموماً به صورت فلیم شده فرآوری می شود.

ویژگی های گرانیت بروجرد

  1. یکنواختی در طرح
  2. مقاومت بالا
  3. جذب آب بالا

گرانیت زاهدان

سنگ گرانیت زاهدان ظاهری متفاوت نسبت به دیگر گرانیت های موجود در بازار دارد. این سنگ طرحی گل پنبه ای داشته و به عنوان یکی از روشن ترین سنگ های گرانیت معرفی می شود. ظاهر این سنگ دارای دانه بندی بسیار منظم و زیباست. دانه های نمک فلفلی آن سطحی یکنواخت داشته و این خود یکی از مزیت های ویژه ی آن تلقی می شود. این ویژگی ها را در کنار ویژگی های زیر بگذارید تا این سنگ را بیشتر بشناسید:

ویژگی های گرانیت زاهدان

  1. مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار
  2. جذب به نسبت پایین آب
  3. کاربری متنوع (کانتر آشپزخانه، دکوراسیون داخلی، پلکان و …)

گرانیت تایباد

سنگ گرانیت زمینه ای هلویی رنگ داشته و دانه بندی آن درشت تر از دیگر نمونه های داخلی ست. گرانیت هلویی تایباد را در حقیقت شباهت بسیاری به گرانیت های خارجی دارد. این سنگ با نام گرانیت پرتقالی اوسان نیز شناخته می شود.

ویژگی های گرانیت تایباد

  1. جذب آب پایین
  2. تخلخل بسیار کم
  3. مقاومت فشاری و سایشی بالا

گرانیت در چه رنگ هایی موجود است و دلایل آن چیست؟

یکی دیگر از دلایل تنوع گرانیت، وجود رنگ های مختلف آن در بازار است. هر یک از این رنگ ها زیبایی خاص خود را دارند. این تنوع در رنگ به شما کمک خواهد کرد تا انتخابی مناسب با توجه به دیگر المان های طراحی داخلی ساختمان خود داشته باشید.

برخی از مهم ترین انواع رنگ سنگ گرانیت:

گرانیت مشکی
گرانیت Uba Tuba
گرانیت سیاه یا تیره کهکشانی
گرانیت بژ و قهوه ای
گرانیت قهوه ای (Coffee Brown)
گرانیت سفید
گرانیت سفید پنبه ای
گرانیت وایت دلیکاتوس-White Delicatus
گرانیت سفید یخی
گرانیت سفید هیمالیا
گرانیت سفید رودخانه ای
گرانیت صورتی و قرمز
گرانیت مرواریدی
گرانیت با تناژ جواهر

سنگ گرانیتی | انواع رنگ های سنگ گرانیت

قیمت سنگ گرانیت

دیگر مسئله ی مهمی که پرداختن به آن اهمیت بالایی دارد، قیمت سنگ گرانیت است. در بحث و بررسی سنگ های ساختمانی، علاوه بر ویژگی های سنگ ها و آنالیز آن ها، قیمت نقش به سزایی دارد. چرا که مواردی هم چون محدودیت در بودجه یا اهمیت پروژه می تواند در تعیین هزینه های نهایی موثر باشد.

تنوع در بین گرانیت ها سبب شده است تا شاهد عرضه ی این سنگ با قیمت های متفاوتی در بازار باشیم. قیمت دو نمونه گرانیت می توانید گاهی بیش از چندصدهزارتومان به ازای هر متر اختلاف داشته باشد. لذا بهتر است بدانید که چه پارامترهایی بر قیمت سنگ ساختمانی گرانیت تاثیر می گذارند. این موارد را در ادامه معرفی می کنیم.

عوامل موثر بر قیمت گرانیت

معدن سنگ:

سنگ های استخراج شده از معادن متفاوت، گاهی از نظر آنالیز و ظاهر سنگ اختلاف های بسیاری با یکدیگر دارند. معمولاً سنگ های یک معدن خاص در یک رنج قیمتی خاص عرضه می شوند. لذا یکی از مهم ترین مواردی که در تعیین قیمت در نظر گرفته می شود، معدن آن است.

رنگ و ویژگی های ظاهری:

رنگ های کمیاب گرانیت با قیمت بالاتری فروخته می شوند. هم چنین یکدست بودن طرح سنگ خود عاملی برای افزایش قیمت آن است.

آنالیز سنگ:

ویژگی هایی هم چون مقاومت فشاری و سایشی، تخلخل، جذب آب، وزن مخصوص و … نیز بر قیمت سنگ تاثیر می گذارند. بدیهی ست هر چه کیفیت سنگ از این نظر بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

ابعاد و ضخامت:

واحد تعیین قیمت سنگ مترمربع است. با این وجود در ابعاد بالاتر این قیمت تفاوت هایی خواهد داشت. برای مثال قیمت 10 متر مربع سنگ اسلب گرانیت، از 10 متر مربع گرانیت تایلی بیشتر است. دلیل این امر سختی فرآیند و بالا بودن پرتی در سنگ اسلب است. هم چنین هر چه ضخامت سنگ بیشتر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

فرآوری سنگ:

فرآیندهای فرآوری با توجه به نوع کاربرد سنگ تعیین می شوند. در بخش های بعدی با انواع فرآوری گرانیت آشنا خواهید شد. در هر یک از این موارد ابزار، مواد اولیه و انرژی متفاوتی هزینه شده و قیمت تمام شده ی سنگ متفاوت خواهد بود.

با آن که انواع سنگ گرانیت موجود در بازار از حیث چنین ویژگی های تفاوت دارند. با این حال ویژگی های مشترکی بین تمام گرانیت ها وجود دارد که در زیر به آن ها می پردازیم.

قیمت سنگ گرانیت | عوامل موثر بر قیمت گرانیت | ویژگی های سنگ گرانیت | مزایای سنگ گرانیت

ویژگی های سنگ گرانیت

شاید از خود بپرسید دلیل اصلی محبوبیت گرانیت و کاربردهای فراوان آن چیست. پاسخ این سوال در بررسی ویژگی های این سنگ نهفته است. در خلال بخش های قبل بی شک به بسیاری از این ویژگی ها پی برده اید. برای مثال به فراوانی سنگ گرانیت را به عنوان سنگی با استحکام بالا معرفی کردیم.

دلیل این استحکام و دوام، تراکم بالای این سنگ بوده و همین تراکم باعث پایین بودن جذب آب در آن می شود. برای آن که نگاه دقیق تری به موضوع داشته باشیم. ویژگی های این سنگ را در دو بخش از نظر خواهیم گذراند. ابتدا خصوصیاتی که مزیت تلقی شده و سپس ویژگی های که عیب دانسته می شوند را معرفی می کنیم.

مزایای سنگ گرانیت

استحکام و دوام:

استحکام بالا از بارزترین ویژگی های سنگ گرانیت است. این سنگ بسیار متراکم بوده و سختی آن در برابر ضربه و فشار بسیار بالاست. این ویژگی باعث شده بتوان آن را در محیط های صنعتی به عنوان سنگ کف و هم چنین در آشپرخانه با خاطری آسوده به عنوان یک سنگ کانتر ماندگار نصب کرد.

مقاوم در برابر حرارت:

دیگر مزیت مهم این سنگ، عدم آسیب پذیری آن در برابر حرارت دمای بالاست. چنین ویژگی ای باعث می شود کانترهای از جنس گرانیت در برابر ظروف داغ غذا مقاوم باشند.

جذب آب کم:

کم بودن میزان تخلخل این سنگ باعث پایین بودن جذب آب آن می شود. جذب آب کم خود عاملی ست تا بتوان آن را در نقاط مرطوب خانه هم چون دستشویی، حمام، کانتر، سینک و … به کار برد. پایین بودن میزان جذب آب طول عمر سنگ را بالا برده و مانع از خوردگی و فرسودگی سنگ می شود.

تنوع:

گرانیت از تمام جهات دارای تنوع است. تنوع قیمت، تنوع طرح، تنوع رنگ، تنوع کیفیت و … همه باعث شده اند انتخاب در بین گرانیت ها کار سختی نباشد. چرا که به هر حال می توانید سنگ مناسب با بودجه و سلیقه ی خود را پیدا کنید.

مقاومت در برابر خوردگی:

نه تنها این سنگ تخلخل کمی دارد، بلکه در برابر خوردگی و مواد شیمیایی نیز بسیار مقاوم تر از سنگ های هم چون تراورتن است. این موضوع نظافت و شست وشوی آشپزخانه و سرویس بهداشتی را برایتان راحت تر می کند.

مقاومت در برابر سایش و خراش:

سختی سنگ گرانیت بالا بوده و در برابر افتادن اجسام تیز به شدت مقاوم است. در محیط های صنعتی، سقوط اجسام، ابزار و هم چنین در خانه افتادن چاقو و ظروف تیز به این سنگ آسیب خاصی وارد نمی کند.

مزایای سنگ گرانیت | ویژگی های سنگ گرانیت | معایب سنگ گرانیت | کاربرد سنگ گرانیت

معایب سنگ گرانیت

وزن مخصوص بالا:

وزن مخصوص به معنای جرم در واحد حجم است. فرض کنید ما دو سنگ با ضخامت یکسان 1 سانتی متر و ابعاد 1 متر در 1 متر داریم. در چنین شرایطی سنگ گرانیت برای مثال از سنگ تراورتن سنگین تر خواهد بود. دلیل این امر تراکم بالای ساختار گرانیت است. این مسئله باعث افزایش بار مرده ی ساختمان می شود. هم چنین با این شرایط امکان نصب آن به عنوان سنگ نما وجود ندارد.

عدم چسبندگی:

تراکم بالای گرانیت با آن که باعث استحکام آن می شود، اما مشکلاتی نیز به همراه دارد. دیگر مشکل این سنگ، عدم چسبندگی آن به ملات است. عدم وجود تخلخل باعث می شود این سنگ به خوبی به بتن نچسبیده و امکان جدا شدن آن وجود داشته باشد. البته این روزها با استفاده از توری پشت سنگ این مسئله به خوبی حل شده است.

عایق نبودن:

گرانیت عایق حرارت و سود نیست.

زنگ زدگی:

یکی از عناصر موجود در گرانیت، آهن است. این آهن در شرایط مرطوب ممکن است سبب زنگ زدی بافت سنگ شده و کیفیت ظاهری آن را به شدت کاهش دهد. از این استفاده از این سنگ در نواحی خیلی مرطوب معمولاً توصیه نمی شود.

کاربرد انواع سنگ گرانیت

گرانیت کاربردهای متعددی دارد. مهم ترین کاربردهای سنگ گرانیت، را در زیر می خوانید.

  1. پله ها: از گرانیت می توان به عنوان سنگ پله، پاگرد و … استفاده کرد.
  2. سنگفرش و محوطه سازی: انواع سنگفرش های پیاده رو، ویلا و باغ را می توان با استفاده از گرانیت ساخت. برای چنین کاربردهایی گرانیت به صورت صیقلی و تایلی فرآوری نمی شود.
  3. کفپوش: کفپوش راهرو، سالن و … در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و آموزشی دیگر کاربرد این سنگ است. به دلیل بالا بودن مقاومت سایشی این سنگ بهترین گزینه برای کفپوش محل های پر رفت و آمد مانند مدارس و دیگر محیط های آموزشی ست
  4. سینک روشویی: این سنگ علاوه بر دیوار و کف سرویس بهداشتی، می تواند به عنوان سینک روشویی نیز نصب شود.
  5. کانتر آشپزخانه: مقاومت در برابر خراش و ضربه، حرارت، مواد شوینده و … گرانیت را بدل به سنگی مناسب برای این کاربرد کرده است.
  6. استخر: کف و دیواره های استخر را می توان با استفاده از این سنگ به زیباترین شکل ممکن تزئین کرد.

انواع فراوری های سنگ گرانیت

برای آن که سنگ گرانیت در کاربردهای مختلف قابل استفاده باشد، باید آن را به روش مناسب فرآوری کرد. به همین دلیل روش های مختلف فرآوری این سنگ وجود دارند. برخی از این روش ها عبارتند از:

سابیده:

در این روش سنگ ها در ابعاد منظم تایلی، طولی و اسلب با سطحی براق و صیقلی فرآوری می شوند.

فلیم:

در روش فلیم سنگ سطحی ناصاف داشته و در صورت استفاده به عنوان سنگ فرش شاهد لغزندگی آن نخواهیم بود.

فلیم چرمی:

این روش نیز بی شباهت به روش فلیم نیست. فرآوری چرمی زیبایی گرانیت را دو چندان می کند.

هوند:

در فرآوری هوند سطح سنگ کاملاً صیقلی و صاف است. با این تفاوت که در این روش برعکس روش سابیده سنگ براق نبوده و مات است.

بوش همر:

در این روش فرآوری گرانیت سطحی نسبتاً برجسته دارد.

کات:

برای جلوگیری از لغزندگی سنگ های تایلی، بر روی سطح آن ها برش های موازی ایجاد می کنند. این حالت علاوه بر رفع لغزندگی سنگ زیبایی آن را افزایش می دهد.

کات بروکن:

این فرآوری هم چون مدل قبل است. با این تفاوت که پس از ایجاد برش ها روی برآمدگی ها شکسته شده و نمای منحصربه فردی ایجاد می کند.
این ها چند نمونه از رایج ترین فرآوری های گرانیت هستند. روش های دیگری نیز برای فرآوری این سنگ به کار گرفته می شوند که سندبلاست از مهم ترین آن هاست.

ساخت مصنوعات سنگی با گرانیت

یکی از کاربردهای گرانیت، ساخت مصنوعات سنگی ست. با استفاده از این سنگ مصنوعات سنگی مختلفی از جمله آبنما، پایه آیفون و … ساخته می شوند.
البته توجه داشته باشید که سختی و تراکم بالای گرانیت، تراش پذیری آن را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال این ویژگی سبب استحکام این مصنوعات و دوام آن هاست.

نحوه ی تمیز کردن سنگ های گرانیتی | ساخت مصنوعات سنگی با گرانیت | خرید سنگ گرانیت | مزایای سنگ گرانیت | ویژگی های گرانیت | خرید اینترنتی سنگ گرانیتی

نحوه ی تمیز کردن سنگ های گرانیتی

یکی از دغدغه های اصلی درباره ی سنگ های ساختمانی، شیوه ی تمیز کردن و نگهداری از آن هاست. همان طور که گفتیم گرانیت به دلیل جذب آب پایین و مقاومت در برابر شوینده ها، به راحتی قابل تمیز شدن است. این در حالی ست که بسیاری از سنگ ها به شوینده ها واکنش بسیار منفی نشان می دهند. در ادامه نکاتی را درباره تمیز کردن گرانیت ارائه می کنیم.

  • سنگ گرانیت کانتر را به طور مداوم دستمال بکشید و تمیز کنید.
  • هیچ گاه اجازه ندهید مواد غذایی ریخته شده مدت طولانی روی سنگ باقی بمانند.
  • سنگ کف گرانیت را مرتباً تمیز کرده و جارو بکشید.
  • برای تمیز کردن گرانیت می توانید از پارچه میکروفیبر استفاده کنید.
  • هر چند وقت یک بار می توانید از پولیش نرم برای جلا دادن سنگ استفاده کنید.
  • مایع ظرفشویی انتخابی مناسب برای تمیز کردن این سنگ است.

خرید سنگ گرانیت

برای خرید سنگ های گرانیتی پیش از هر چیز ابتدا با یک کارشناس فروش سنگ های ساختمانی مشورت کنید. بسیار مهم است که سنگی متناسب با دکوراسیون و دیگر پارامترهای مهم انتخاب کنید. سنگ مناسب برای هر یک از کاربردهایی که برای این گرانیت ذکر کردیم، باید ویژگی های خاصی داشته باشد.

برای مثال ضخامت استاندارد سنگ کف با سنگ دیوار متفاوت است. برای آگاهی از موارد مشابه این پیش از اقدام به خرید ابتدا تمام جوانب را بررسی کنید. مواردی هم چون قیمت نیز اهمیت بالایی در انتخاب سنگ دارند. قیمت سنگ گرانیت به عوامل مختلفی وابسته است. این عوامل را در بخش های قبل بررسی کردیم. می توانید با توجه به این موارد سنگی متناسب با بودجه ی خود انتخاب کنید.